PAPERS ABOUT 'ENERGY IN EDUCATION'

1. D. Koliopoulos, A. Aduriz-Bravo & K. Ravanis (2011). El «análisis del contenido conceptual» de los currículos y programas de ciencias: una posible herramienta de mediación entre la didáctica y la enseñanza de las ciencias, Enseñanza de las Ciencias, 29(3), 315–324. PDF

2. D. Koliopoulos, V. Christidou, I. Symidala & M. Koutsoumba, (2009). Pre-energy reasoning in pre-school children. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 3, 1, 123-140. PDF

3. D. Koliopoulos, J-M Boilevin & K. Ravanis (2005). La classification du contenu conceptuel des curriculums concernant l'énergie comme outil éducatif, Ensaio, Pesquisa em Educação em Ciências, 7, 1, 63-75. PDF

4.  D. Koliopoulos & K. Ravanis (2001). Didactic implications resulting from students’ ideas about energy: an approach to mechanical, thermal and electrical phenomena, Themes in Education, 2, 2-3, 161-173. PDF

5.  D. Koliopoulos & K. Ravanis (2000). Réflexions méthodologiques sur la formation d’une culture concernant le concept d’énergie à travers l’éducation formelle, Revue de Recherches en Education : SPIRALE, 26, 73-86. PDF

6. D. Koliopoulos & K. Ravanis (2000). Elaboration et évaluation du contenu conceptuel d'un programme constructiviste concernant l'approche énergétique des phénomènes mécaniques, Didaskalia, 16, 33-56. PDF

7. D. Koliopoulos & K. Ravanis (1998). L’enseignement de l’énergie au collège vu par les enseignants. grille d’analyse de leurs conceptions, Aster, Institut National de Recherche Pédagogique, 26, 165-182. PDF

8. D. Koliopoulos & A. Tiberghien (1986). Eléments d'une bibliographie concernant l'enseignement de l'énergie au niveau des collèges, Aster, Institut National de Recherche Pédagogique, 2, 167-178. PDF

Comments

Popular posts from this blog

IGasES: Ideal Gas Educational Simulation

"Designing an educational computer simulation for the thermodynamic processes of ideal gases: epistemological and didactical approaches" Master Thesis by Kalliopi Meli